Thursday, October 1, 2015

Kilka dni temu na FB powitaliśmy w naszym Teamie Karolinę "Kilę" Zajączkowską. Obiecaliśmy też kilka słów więcej na temat naszej nowej Team Riderki, a zatem "kilka" słów od Kili, o niej samej i o jej przygodzie z windsurfingiem. Udanej lektury.

Puls Boards Team Karolina ZajączkowskaPuls Boards Team Karolina Zajączkowska


Pierwsze kroki na desce stawiałam w Sopockim Klubie Żeglarskim mając 11 lat. Dopiero teraz zdałam sobie sprawę, że to już 11 lat a ja prawie codziennie jestem na wodzie a na pewno każdy dzień ferii no i obowiązkowo wakacji!


Pierwszą klasą w której ścigałam się był UKS- żagielek 3.7 i deska aqua. To właśnie w tedy pod okiem trenera Grzegorza Mańkuckiego zdobyłam pierwszy puchar polski i już wiedziałam, że jestem totalnie wkręcona :) 

Puls Boards Team Karolina Zajączkowska



Jak tylko podrosłam przesiadłam się na klasę BIC Techno i automatycznie kalendarz zawodów rozszerzył się o mistrzostwa świata i Europy a treningi przestały być już tylko zabawą, ale ciężką pracą. Mimo to, windsurfing podobał mi się coraz bardziej, dlatego wybierając gimnazjum razem ze znajomymi z klubu nie zastanawialiśmy się i poszliśmy do klasy windsurfingowej w Sopocie. Były to niemal codzienne 3-godzinne treningi na wodzie w ramach zajęć w szkole – to było TO! Chyba nie da się wymarzyć lepszego gimnazjum :) W tym czasie moim trenerem był Maciek Dziemiańczuk „Dziemian”- najbardziej nakręcony na pływanie człowiek na świecie, a przede wszystkim najlepszy trener jakiego można sobie wymarzyć! To właśnie On zabierał naszą ekipę na pierwsze wave-y i dzielił się z nami swoim sprzętem, stał w wodzie i uczył jak przejść przez przybój – pamiętam to jak dziś...


Kolejne lata to ściganie się w olimpijskiej klasie RS:X. Mimo, że byłam jeszcze juniorką (kategoria poniżej 21 lat) ścigałam się w tej samej klasie, co starsze nieraz, o paręnaście lat zawodniczki. Była to dodatkowa motywacja, dobry trening a przede wszystkim wielka satysfakcja z każdego wygranego pojedynczego wyścigu z mistrzyniami olimpijskimi :)



Puls Boards Team Karolina Zajączkowska

 
W sezonie 2013r. miałam okazje trenować na zupełnie nowej olimpijskiej klasie 49er-FX. Świetne doświadczenie no i duużo funu!- nie bez powodów klasa ta nazywana jest żeglarską formułą 1. 
Na Igrzyska nigdy nie pojechałam, ale dwie szafy pucharów zdobyłam w tym parę medali Mistrzostw Polski i jeden Mistrzostw Polski w windsurfingu lodowym! Największymi osiągnięciami było 4m-ce na Mistrzostwach Europy w klasie RS:X oraz 6te na Mistrzostwach Świata za czasów BicTechno. 

Puls Boards Team Karolina Zajączkowska




Co z tym wavem?!
Dwa lata temu moja odwieczna kumpela i sparing partnerka (:D) namówiła mnie żebym wybrała się z nią na Pozo. Hania już była tam wcześniej parę razy, więc wiedziała co robi. Na pewno wyjazd ten w pewnym stopniu wpłynął na decyzje odnośnie zakończenie kariery związanej z wyczynowym żeglarstwem. 



Puls Boards Team Karolina Zajączkowska


Od tamtego czasu staram się wykorzystywać każdą prognozę. Razem z ekipą surfmaniacs – w Polsce, a z TrzaskowskiTravel (Trzasku i Jumek) za granicą. Chłopaki z jednej jak i drugiej ekipy zawsze pomogą, doradzą, pożyczą sprzęt, a jak trzeba to i pomogą wyjść z przyboju przy fali 5-6 metrów (Dzięki Trzasku:D). 


Puls Boards Team Karolina Zajączkowska

Kulminacyjny moment w mojej waveowej historii był tydzień temu, kiedy pierwszy raz przepłynęłam się na mojej nowej desce PULS! To właśnie wtedy oficjalnie zostałam przyłączona do teamu Puls-Riderów! Cieszę się okropnie, tym bardziej, że shape deski jest dokładnie taki jaki sobie zażyczyłam, a jej waga jest jeszcze lżejsza niż oczekiwałam – 5,4kg zrobiło wrażenie nie tylko na mnie, ale także na zagranicznych znajomych na spocie. :) Stefan zrobił naprawdę dobrą robotę a ja nie mogę się doczekać kiedy znów popływam no nowej desce!

Puls Boards Team Karolina Zajączkowska


Aloha!

Karolina Zajączkowska

_________________________________________________________________________________
PS. Zdjęcia sprzed pływania wave'owego pobrane zostały z FB. Mam nadzieję, że autorzy się nie sfoszkują, a jak coś nie tak, to prośba o info, to od razu skasujemy.

No comments:

Post a Comment